Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Känner du kärleken strömma likt piss ifrån en tryckande blåsa, del 1

Av Rickard Palenzuela - 21 april 2013 21:14

 Är det så att ord verkligen kan beskriva allt? Det är nog så i slutändan att det inte är långt ifrån, men man får tänka på att alla har olika sätt att se saker och ting, alla får olika bilder och känner av med sitt hjärta på unika vis. Men det som tar allra längst tid att förstå sig på är kärleken, det finns i så många olika former. Dem tre största är det man känner för sin familj och släkt, vänner och för sin livskamrat, den riktigt stora kärleken i sitt liv. Men jag är övertygad om att det inte bara är frågan om en person. Visst kan man hålla sig till en länge, eventuellt hela sitt liv och det är ju fantastiskt med sådana som har hållt ihop ett helt liv.


Det är nog allra mest förvirrande det där med kärlek. Vad är äkta, vad är falskt, vad är sant, vad är inte sant, hur ska man göra i vissa situationer, vad ska jag säga nu? Frågorna är många och det är väl också det som gör det hela spännande.

Spännande är nog också det ord som bäst kan beskriva min förlust av oskulden. Jag var 12 år gammal och härligt berusad av dåligt bananmäsk, folköl och något billigt rödvin, det var också det som var min första fylla. Tösen som skulle komma att ge mig en ny syn på livet var nog ännu mer full, vad jag vill minnas i alla fall. Hon var 2 år äldre, hade silkeslen hud, charmiga fräknar, långt brunt hår och rätt så stora bröst för sin ålder. Det slutade med att vi smög oss in i hennes hem, hennes föräldrar sov redan och jag minns hur stel jag blev i hela kroppen när hon tog första steget ut. Det är nu det roliga i hela denna historien kommer, för det var lika snabbt över som det började och direkt efteråt så spydde jag ner hela hennes säng medans hon var på toa. Jag kommer ihåg att hon själv skrattade samtidigt som hon själv spydde och självklart så vaknade hennes föräldrar. I ren panik så stack jag därifrån. Romantiskt värre, men ack något som jag skrattar gott åt idag.

Det skulle dock dröja 3 år innan jag drack mig berusad igen, hur tänker man när man börjar i sådan tidig ålder egentligen? Det är inte meningen att man ska börja då, men det är inget som är ovanligt i dagens samhälle. Faktiskt rätt så skrämmande vid närmare eftertanke.

En tidig sexdebut är heller inget som jag förespråkar, det är en av få saker som jag skulle vilja ha ogjort., jag skulle nog också ha föredragit lite mer stämning i det hela. För det är trots allt stämningen som gör det hela så fascinerande och fantastiskt. Allt som är runt omkring, allt jobb, allt slit för att komma till den punkten då man hängivet lämnar över sig själv, naken och mer ärlig än någonsin. Det är ju trots något av det mest underbara här i livet, om man frågar mig.


Jag avundas verkligen dem som inte har ett beroende av att bli tända inom det sexuella planet på något vis, som bara vill ha ett förhållande baserat på riktig sann kärlek. Dem som tycker att man bara ska föröka sig för att föra generastionen vidare. Den som än kom på det där med att tända mer på kroppen och utseendet borde tänkt efter mer än en gång. Det finns så mycket som gör att varje person är hur vacker som helst den naturliga vägen. Så jag tänder inte på utseenden utan sätt att vara och det som finns i tankevärlden. Att ha sex är knappt värt det om det inte finns känslor med i bildem och dem få gånger det faktiskt har vart det så har det inte funkar eller strulat till sig. För det mesta så ser jag kåthet som att vara hög på droger och det är aldrig positivt att vara hög, inte på något plan. Men visst är det ändå så att man kan uppnå den där euforiska som är så skön att utagera, därför är det skönt dem gånger man är kåt utan att känna sig hög.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rickard Palenzuela - 8 maj 2013 17:21

Det finns ju en massa vetenskap om sjukdomar numera. Psykiska som fysiska, men det finns även dem som är en blandning av båda skulle jag vilja säga, depression är det jag tänker mest på. Man är ju så medveten om att det finns men få orkar ta sig igen...

Av Rickard Palenzuela - 28 april 2013 20:03

Man börjar märka av kvinnorna mer och mer i ett samhälle som tyvärr till mestadelen är styrt av män. Detta är kvinnor som vågar stå på sig och det är en syn som jag verkligen tycker om, världen behöver verkligen det. Det är dock fortfarande viktigt a...

Av Rickard Palenzuela - 25 april 2013 23:46

Tycker verkligen att det är märkligt att dem flesta människor har ett behov att känna sig mäktiga genom att trycka ner andra människor. Denna konstanta fråga om makt och pengar kan inte krossa oss, men även motgångar måste finnas för att man ska ku...

Av Rickard Palenzuela - 23 april 2013 09:37

 “Jaha ja det ligger ytterligare ett lik på gatan, det 4:e för dagen En mun mindre att mätta, en mindre att spotta på efter att blivit nedslagen Det är en framtid vi sakta erbjuder barnen som föds till denna värld Det kryper längst ens hu...

Av Rickard Palenzuela - 23 april 2013 09:29

 Ibland så önskar jag framtiden kunde sluta upp med att smyga sig på en anonymt för jag slutade att bli chockad och förvånad för längesedan. Det gäller tyvärr allt det som sker ute i samhället också. Det skulle behövas något nytt och hoppfullt och de...

Ovido - Quiz & Flashcards