Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Parfym för tankarna, skapt utifrån dagens morgonpromenad

Av Rickard Palenzuela - 23 april 2013 09:37

 Jaha ja det ligger ytterligare ett lik på gatan, det 4:e för dagen

En mun mindre att mätta, en mindre att spotta på efter att blivit nedslagen

Det är en framtid vi sakta erbjuder barnen som föds till denna värld

Det kryper längst ens hud, att detta får ske, bara tanken på det är fruktsanvärd

Ta nu ett steg bakåt och sluta att använda makt och begär som ett vapen

Bygg istället upp en gemansam framtid med dem gynsamma budskapen”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rickard Palenzuela - 8 maj 2013 17:21

Det finns ju en massa vetenskap om sjukdomar numera. Psykiska som fysiska, men det finns även dem som är en blandning av båda skulle jag vilja säga, depression är det jag tänker mest på. Man är ju så medveten om att det finns men få orkar ta sig igen...

Av Rickard Palenzuela - 28 april 2013 20:03

Man börjar märka av kvinnorna mer och mer i ett samhälle som tyvärr till mestadelen är styrt av män. Detta är kvinnor som vågar stå på sig och det är en syn som jag verkligen tycker om, världen behöver verkligen det. Det är dock fortfarande viktigt a...

Av Rickard Palenzuela - 25 april 2013 23:46

Tycker verkligen att det är märkligt att dem flesta människor har ett behov att känna sig mäktiga genom att trycka ner andra människor. Denna konstanta fråga om makt och pengar kan inte krossa oss, men även motgångar måste finnas för att man ska ku...

Av Rickard Palenzuela - 23 april 2013 09:29

 Ibland så önskar jag framtiden kunde sluta upp med att smyga sig på en anonymt för jag slutade att bli chockad och förvånad för längesedan. Det gäller tyvärr allt det som sker ute i samhället också. Det skulle behövas något nytt och hoppfullt och de...

Av Rickard Palenzuela - 22 april 2013 22:56

Vansinnets melodier har dock alltid öppnats med ett dövt trumslag och varenda gång så har jag alltid skymtat något men aldrig riktigt kunnat se vad det är för något på grund av att det har vart så dimmigt. Sen förstår jag att det är kläder som slits ...

Ovido - Quiz & Flashcards